All Categories

WHY YOU SHOULD JOIN LAZADA?

  • Impressive on-site traffic

  • Simple steps and

    free to sign up

  • Free training and

    tools to boost sales

HOW TO JOIN US?

Fill the Registration Form and

submit the required documents

Complete the dedicated training session

for new sellers

Upload at least one product

to start selling

Become a Seller!

You are an individual seller? Still can start selling here

Lazada.vn là sàn thương mại điện tử hàng đầu Việt Nam với hơn 16 ngành hàng và sản phẩm chất lượng đáng tin cậy. Bán hàng trên Lazada mang lại cơ hội tiếp cận hàng triệu khách hàng trên cả nước.

Để trở thành nhà bán hàng trên Lazada, bạn cần có giấy phép đăng ký kinh doanh hoặc hộ kinh doanh hợp lệ, hoặc chỉ bán sản phẩm quần áo với tư cách nhà bán hàng cá nhân. Quy trình đăng ký chỉ gồm 3 bước đơn giản – cung cấp thông tin, hoàn tất kiểm tra kiến thức, đăng tải sản phẩm, bạn đã hoàn toàn có thể bắt đầu bán hàng ngay! Thời gian từ lúc đăng ký đến khi chính thức bắt đầu bán hàng phụ thuộc vào tốc độ hoàn tất các bước yêu cầu trên. Bạn hoàn tất các thao tác càng sớm, gian hàng được kích hoạt càng nhanh.

Mở gian hàng trên Lazada là hoàn toàn miễn phí. Khi bắt đầu có đơn hàng giao dịch thành công, phí hoa hồng và phí vận chuyện theo ngành hàng và hình thức vận chuyển sẽ được áp dụng.

Mọi sản phẩm đăng bán trên Lazada phải hoàn toàn mới và đảm bảo nguồn gốc xuất xứ rõ ràng. Bạn có thể đăng tải số lượng sản phẩm không giới hạn lên Seller Center qua việc đăng tải từng sản phẩm, đăng tải hàng loạt, cập nhật hình ảnh từ shop trên Instagram qua công cụ Instag-shop, sử dụng API để đồng bộ hệ thống, v.v.. Seller Center là hệ thống quản lý gian hàng toàn diện giúp bạn chủ động quản lý, điều hành và còn hơn thế nữa! Tham khảo hướng dẫn cách tạo sản phẩm, vận hành gian hàng trên Học viện Lazada.

Tự hào với hệ thống, dịch vụ và mạng lưới giao vận phủ khắp toàn quốc, Lazada sẵn sàng giúp bạn đạt được thành công khi kinh doanh thương mại điện tử tại Việt Nam. Với dịch vụ Xử lý đơn hàng bởi Lazada (Fulfillment by Lazada – FBL) thực hiện từ A đến Z việc đóng gói và giao hàng, bạn có thể yên tâm hàng hóa được giao đến khách hàng nhanh chóng và chuyên nghiệp.

Tham khảo câu chuyện thành công và chia sẻ kinh nghiệm từ các nhà bán hàng trên Lazada tại phần “Câu chuyện thành công”.

Hear from our leaders

Thị trường TMĐT vẫn rất hấp dẫn trong mắt các nhà đầu tư.

Riêng Lazada trong năm 2017 sẽ tập trung vào việc thu hút thêm nhiều thương hiệu tham gia kinh doanh trên webite của Công ty. Kế hoạch đề ra là thu hút 10.000 doanh nghiệp tham gia, tăng hơn ba lần so với hiện nay.

Alexandre Dardy, Giám đốc điều hành, Lazada Việt Nam, Diễn đàn doanh nghiệp

VIEW ALL >>

Sell Smart

List your products

Creating good content as your list your products is the first important step to getting more sales. Good quality images and detailed product description encourage customers to click on your products and buy them.

Learn more

All about shipping

Lazada is here to help make shipping an easy part of your online selling experience. You can either choose to let professionals at Lazada handle your operations, or tap into our rich resources to learn more about packaging, choosing the right logistics provider, and more.

Learn more

Maximize your sales

There are many ways to maximize your sales. Apart from offering products at competitive prices, you can join Lazada’s promotions to gain more exposure for your shop. Optimizing keywords in your products’ names and ensuring that you have listed them in the right product category are other ways to sell more.

Learn more

Your payment

There are no costs involved to list your products on Lazada. You are not required to pay for anything until your items are sold. You will also receive your payment within 7 to 14 days of order fulfillment.

Learn more

Our successful sellers

Hear from our sellers on how they have leveraged Lazada’s end-to-end support system to achieve a successful business online

Tuyetnhungsports (Hà Nội)

"Tập trung tối đa vào nội dung sản phẩm"

Công ty cổ phần thể thao Tuyetnhung đã hoạt động trong lĩnh vực bán lẻ được trên 20 năm, tuy nhiên mới biết đến Lazada vào năm 2014. Chúng tôi muốn triển khai kinh doanh thương mại điện tử từ lâu nhưng chưa tìm được sàn giao dịch ưng ý cho đến khi biết đến Lazada, một sàn thương mại điện tử (TMĐT) bài bản, chuyên nghiệp và định hướng đặt khách hàng làm trọng tâm.
Khi mới đăng ký, chúng tôi được Lazada hỗ trợ đăng tải khoảng 20 sản phẩm đầu tiên. Do cũng không thành công với các trang TMĐT trước đó, nên thời gian đầu chúng tôi cũng không để ý nhiều cho đến khi có được đơn hàng đầu tiên khoảng 02 tháng sau khi mở gian hàng. Từ đó, chúng tôi đầu tư một đội ngũ riêng chuyên đăng tải sản phẩm lên Lazada.
Trong suốt thời gian qua, trải nghiệm tốt nhất đối với Lazada là đội ngũ Nhân viên quản lý ngành hàng hỗ trợ hết mình. Lazada hỗ trợ rất tốt, gửi báo cáo phân tích các top gian hàng, phân tích giá, đề xuất nhóm hàng nào nên tập trung, v.v..
Để chia sẻ với các nhà bán hàng mới trên Lazada, tôi khuyên các bạn tập trung tối đã vào nội dung sản phẩm. Ngoài ra, nên tích cực tham gia các chương trình khuyến mãi của Lazada. Đặc biệt là chương trình Cách mạng mua sắm. Ngày 11.11 vừa qua, doanh thu chúng tôi tăng gấp 04 lần nhờ vào việc phối hợp chặt chẽ với nhân viên quản lý ngành hàng. Chúng tôi đã thảo luận chi tiết các deal phù hợp, chiến lược giảm giá, những sản phẩm nào nên đưa lên trang website của Tuyetnhungsports trên Lazada.

ĐỒ MỸ

"Hãy đăng tải càng nhiều sản phẩm, khởi đầu gian hàng càng nhanh, đơn hàng sẽ về càng nhiều"

Khởi đầu từ năm 2015, Gian hàng ĐỒ MỸ chúng tôi chuyên kinh doanh mặt hàng về Chăm sóc sức khỏe & Làm đẹp, sản phẩm Mẹ và Bé,… đang từng bước khẳng định vị trí trên sàn giao dịch thương mại điện tử Lazada Việt Nam.
Nhờ sự hỗ trợ từ Lazada về phân tích báo cáo bán hàng hàng tuần về mọi mặt của gian hàng, cũng như các thông tin về chương trình, chính sách, tôi đã dễ dàng quản lý hoạt động và thúc đẩy phát triển gian hàng nhanh chóng. Bên cạnh đó, hệ thống giao vận của Lazada hoạt động rất hiệu quả, giúp hàng hóa đến tay Khách hàng nhanh chóng và đảm bảo an toàn cho sản phẩm.
Ngày Cách Mạng Mua Sắm 11.11 vừa qua là 1 ngày tuyệt vời với chúng tôi, doanh số tăng gấp 3 lần so với ngày bình thường. Đó là con số đáng để tôi nhìn lại và sẵn sàng bùng nổ mạnh hơn nữa vào ngày 12.12 sắp tới!
Tôi có lời khuyên cho Nhà Bán Hàng mới, hãy đăng tải càng nhiều sản phẩm, khởi đầu gian hàng càng nhanh, đơn hàng sẽ về càng nhiều!

VIỆT LONG BABY

"Cần có đam mê và niềm tin vào Thương mại điện tử"

Nhận thấy được tương lai và triển vọng của Thương mại điện tử ngay từ những ngày đầu kinh doanh, chúng tôi đã xác định sẽ kết hợp kinh doanh online và kinh doanh truyền thống. Bắt đầu tạo dựng các kênh bán hàng online như website riêng, Facebook, đến năm 2015, tình cờ tìm kiếm sản phẩm và mua hàng trên Lazada, tôi đã tìm hiểu và sau đó quyết định mở gian hàng trên Lazada.
Ngay từ những ngày đầu bỡ ngỡ tôi đã được đội ngũ nhân viên Lazada hỗ trợ rất nhiều để hiểu hơn về quy trình hoạt động và cách kinh doanh hiệu quả trên Lazada. Cho đến nay, sau hơn một năm gắn bó với Lazada, tôi thực sự cảm thấy hài lòng và yêu Lazada nhiều hơn. Từ đó, chúng tôi cùng đội ngũ nhân viên đã xây dựng và phát triển Việt Long Baby lớn mạnh, trở thành gian hàng tiêu biểu trong ngành hàng Mẹ và Bé trên Lazada. Bằng đam mê với Thương mại điện tử, chúng tôi sẽ cố gắng đồng hành cùng Lazada mang đến trải nghiệm mua sắm online tốt nhất cho khách hàng và giúp cho Thương mại điện tử Việt Nam phát triển.

ALOBUY VIỆT NAM

"Hoạch định và đầu tư tập trung cho nhóm mặt hàng có lợi thế nhất"

Giá là quan trọng, tất nhiên rồi. Tuy nhiên, bạn cũng rất cần hiểu tâm lí người tiêu dùng khi mua sắm tại từng kênh khác nhau và từ đó có chiến lược đúng đắn. Đối với Thương mại điện tử, các sản phẩm của bạn không chỉ cần giá tốt so với siêu thị, mà còn cần nằm trong khoảng giá mà họ có thể dễ dàng quyết định chỉ với một cú click chuột. Tùy theo từng loại mặt hàng, mức giá này sẽ thay đổi.
Alobuy có số lượng sản phẩm bếp ga lên tới hàng trăm loại khác nhau với các mức giá và hình thức, chủng loại đa dạng. Tôi sẵn sàng thử nghiệm thị trường online với một số model, sẵn sàng bán giá vốn hoặc lỗ một ít. Sau đó, với lợi thế về vốn, tôi chọn chiến lược kinh doanh tập trung, tôi sẽ đầu tư số lượng lớn cho một số loại mặt hàng “hút” online, đảm bảo tôi có giá tốt nhất trên thị trường. Lợi thế của Lazada là lượng đơn hàng rất lớn. Tôi sẽ giữ lãi thấp để đổi lại lượng đơn hàng cao. Cuối cùng thì bài toán lợi nhuận vẫn giải được tốt!

Hear from our leaders

"Thị trường TMĐT vẫn rất hấp dẫn trong mắt các nhà đầu tư"

Riêng Lazada trong năm 2017 sẽ tập trung vào việc thu hút thêm nhiều thương hiệu tham gia kinh doanh trên webite của Công ty. Kế hoạch đề ra là thu hút 10.000 doanh nghiệp tham gia, tăng hơn ba lần so với hiện nay.

Alexandre Dardy, Giám đốc điều hành, Lazada Việt Nam, Diễn đàn doanh nghiệp

"Về dịch vụ logistics, thị trường đang có các nhóm chính là các công ty truyền thống, công ty star up và DN FDI tham gia vào thị trường"

Với công ty truyền thống, nếu trước đây chỉ làm theo hình thức đơn giản thì nay đã có sự thay đổi về hạ tầng, kho bãi, thậm chí thành lập hẳn 1 bộ phận dành cho TMĐT. Trong khi đó, nhóm những công ty star up với ưu điểm là am hiểu công nghệ, họ thành lập ra công ty để đón sóng đầu tư. Còn với DN có tiềm lực mạnh như DHL cũng dự định năm 2017 sẽ mở dịch vụ chỉ phục vụ TMĐT. Đây là tín hiệu tốt cho thị trường.

Gerald Glauerdt - Giám đốc vận hành, đồng sáng lập Lazada Việt Nam, baocongthuong.com.vn

"Thị trường TMĐT nói chung đầy tiềm năng và sôi động, phát triển nhanh chóng và sẽ ngày càng có nhiều doanh nghiệp tham gia"

Để giữ vững vị thế tiên phong và dẫn đầu thị trường, Lazada không ngừng tạo ra những chuẩn mực mới cho TMĐT bằng cách hoàn thiện từ nền tảng sản phẩm, dịch vụ kho bãi, vận chuyển cũng như dịch vụ chăm sóc khách hàng.
TMĐT là một xu hướng tất yếu và sẽ ngày càng tạo nên ảnh hưởng cho người tiêu dùng vì vậy tham gia TMĐT là điều các doanh nghiệp nên bắt đầu ngay. Việc đầu tư cho TMĐT cần nghiêm túc và lâu dài hoặc có thể chọn giải pháp đơn giản hơn là tham gia cùng các sàn giao dịch TMĐT.

Phạm Thông, Giám đốc Marketing Lazada Việt Nam, cafebiz.vn

[NEW!] Instag-Shop Lazada

If you are selling on Instagram, import your products to Lazada in just 30 seconds. Convenient and fast.

Learn more

Lazada University

We offer online and offline classes for all sellers, from online selling basics to advanced modules on improving your shop’s sales performance on Lazada.

Learn more

Seller Center

The one-stop platform with everything that you need to manage your shop. We make it easy for you to sell, learn and connect. Be your own boss and see your business grow.

Learn more

Seller Center App

Seller Center on the go. You can check your products, process your orders and manage your shop anywhere, anytime on the app.

Support Center

You can find answers to your questions instantly or contact Partner Support team for help here.

Learn more

Fulfillment by Lazada

You sell it, we ship it. With Fulfillment by Lazada, we will take care of fulfillment from A to Z.

Learn more

Lazada Express

Lazada’s in-house logistics arm that will enable faster and reliable last mile deliveries for your orders.

FAQs

Lazada, the leading online shopping platform in Vietnam, markets your products to over 13 million potential consumers every month. Our top sellers sell over 1000 items daily.

Any sellers who have a B2C Business License could sell on Lazada Vietnam.

You need to have the following items:

i. A soft copy of your Business License and Tax Registration.
ii. A soft copy of your Bank Account document business owner (if household) or company ( if company).
iii. At least 5 products uploaded with ready stock.

Registration process takes only a few minutes. After completion, you are required to attend Onboarding training, start uploading your products and begin selling.

There are no listing fees and nor maintenance fees, just standard commissions and service fee if using.

You are required to list at least five SKUs before going live. But we recommend you upload as many products as you have to start selling.

You can find more information on Lazada University, which is a hub for e-Commerce education and provides trainings and resources to enhance our sellers’ performance. Visit Lazada University today to find out more!

Selling across Southeast Asia with Lazada is possible. In order to sell across Southeast Asia with Lazada, a separate business entity has to be established in countries other than Singapore, Malaysia, Indonesia, Thailand, Philippines and Vietnam. Visit www.lazada.com/sell to find out more!

Lazada Seller Center is an online platform that allows sellers to manage and operate their e-Commerce shop on Lazada.

Please refer to Lazada University or click this link for a complete guide on Lazada Seller Center.

First, you will have to select a category for your product. Next, you will be prompted to fill in various attributes for your product, including pictures. Detailed product attributes can help you secure buyers’ attention better and help customers to find your products more easily. Upon completing this process, your product will be created and subjected to Quality Check (QC) for up to 48 hours.
You could find more guideline in Lazada University via this link link or register to our dedicated training every week here.

There are currently two methods to upload products:

i. One-by-one Single Upload
ii. Mass Upload

You will be required to fill in a list of mandatory attributes specific to your product category, design an informative product description and upload attractive pictures for your product. All information and training resources relating to content creation are available on Lazada University. Click here to find out more now.

Lazada University provides a suite of training programs targeted to enhance the proficiency of our sellers. Our training programs provide step-by-step guideline from operations to commercial which help you to operate smoothly and grow your business with Lazada. Visit Lazada University today to find out how you can improve your performance.

You will receive an email notification via your Lazada-registered email when a new order is received. If you have the Seller Center mobile app, you will receive an app notification as well.

Once an order is received, you can fulfill your order by:

i. Checking order information in Seller Center
ii. Verifying order with customer
iii. Packing the item(s) according to Lazada packaging guidelines iv. Printing the carrier manifest
v. Changing status of orders to “Ready to ship” in Seller Center
vi. Delivering item to 3PL delivery providers

You will be able to view your order summary in Lazada Seller Center’s home page under the Orders tab. Plus, from the main menu bar, access to 'Manage my order' to view details.

You will be given 24 hours, excluding Saturday, Sunday and Public Holidays to fulfill a new order since it's arrived in Seller Center.

Currently, Lazada will provide shipment providers when selling on Lazada. It will help to maintain service quality for shipment. In case you want to use your own 3PL service to deliver item for customer, it is not acceptable in this time.

Individual shipment providers have different delivery attempts when delivering items to customer. Lazada Vietnam uses services provided by Lazada Express, VNPost, Viettel, Giao Hang Nhanh, Giao Hang Tiet Kiem, 247 and Ninja Van.

All 3PL provider will attempt to contact with customer 2 times. If fail to delivery, item will be return back to seller’s warehouse.

FBL is Lazada’s in house fulfillment service. Lazada takes care of the fulfilment of your orders from A to Z.

You could find more detail in here or register to our specific training via link.

To enjoy our FBL services, you will need to:

i. Have an active Seller Center account
ii. Your shop is active on Lazada
iii. Provide required documents to Lazada for inbound: Letter of Commitment, Goods Manifest (and VAT invoice in case of Imported Goods)

You could find more detail in here or register to our specific training via link.

Handling

• 1m3 = L (m) X B(m) X H (m) of your SKU
• When your SKUs are inbounded, its volume will be measured by our warehouse inbounding agent and recorded in our warehouse systems
• Selling price is the regular price at which your SKU is selling on the Lazada website
• All prices are EXCLUSIVE of VAT

Storage

If the SKUs is a bundle, items must be packed together.

You need to bring along with the goods the following documents:

i. Printed Purchase Order (PO) X 2 in case of Self-Delivery
ii. Goods Manifest x 2

Lazada reserves the right to refuse any inbound of products if they are not packed in sealed containers.

Sellers are expected to enjoy a higher number of orders and revenue during Lazada’s promotional campaigns:

i. Campaign daily net order is 3x the average daily net orders
ii. Up to 3x the average daily sales
iii. Campaign visits are 3x vs. the average daily visits
iv. Highest revenues are achieved during campaigns

All active promotion campaigns can be found in Lazada Seller Center’s home page or under the Promotions tab.

After selecting the campaign which you want to join, simply submit the products to be listed in the promotion.

Your product will have to go through a Quality Check (QC) process, so submit your products close registration time to prepare for the campaign. Once all the submitted products are approved, simply wait for orders to come in during the campaign!

Sellers’ Term and Conditions can be found in the Agreement Policy sent to you via email after you have complete your registration, and also in the Agreement you complete before getting live.

You can refer Commission Table from page 7 in General Terms and Condition here.

Sales of counterfeit and replica product is strictly prohibited in Lazada. In addition, should you wish to use images or videos from various sources, please seek permission from the rights owner or creator beforehand.

In case that Lazada identify your infringement, you will receive a very high penalty. Lazada also consider to end your selling contract in such case.

For more information on prohibited product, you could find in Lazada University in this link or register to our special training in here.

In Lazada, there are 2 return policies applied which are the 100% buyer protection and Satisfaction Guarantee. Customers are given the option to return the product due to the following reasons:

i. Damaged or defective product
ii. Product not as advertised
iii. Wrong product or missing items
iv. Change of mind

Customers are given up to 7 or 14 calendar days upon receiving the product to fill up the Online Returns form and return the product.

For more information on Lazada’s return policy, please simply click here, and choose “Return Policy” in left sidebar.

Your payment will be made via bank transfer to the bank details maintained in your Seller Center Account.

Lazada adopts a bi-weekly payout schedule. For example, for the period from 1st Feb – 14th Feb, the seller can expect to receive not later than 2 days from 20th Feb.

Payment schedule will be within a range of days instead of an actual day, depending on the bank. Sellers can refer to their Account Statements in Lazada Seller Center to see if they are anticipating any payments.

For more assistance, you can contact our support team at sales@lazada.vn